ul. Św. Józefa 17, 87-100 Toruń
tel.: +48 56 611 49 56
e-mail: ucs@umk.pl

Opisy dyscyplin sportowych do planu zajęć z wychowania fizycznego

K – kobiety
M – mężczyźni
K i M – grupa koedukacyjna


● Aerobic K

ćwiczenia przy muzyce kształtujące koordynację i poczucie rytmu, podnoszące wydolność i sprawność ruchową organizmu.

● Aerobic shape

ćwiczenia przy muzyce wzmacniające mięśnie całego ciała (ukierunkowane na pracę mięśni brzucha, ud i pośladków) z użyciem przyborów lub oporu własnego ciała.

● Aerobic step K

ćwiczenia przy muzyce z wykorzystaniem podestu wzmacniające kończyny dolne oraz poprawiające wydolność i sprawność ruchową organizmu.

● Aikido K i M

ćwiczenia ogólnorozwojowe obejmujące poruszanie się po macie nauczanie podstawowych padów i przewrotów oraz najprostszych.

● Aqua Fitness

zajęcia aqua fitness to forma usprawniania dostępna dla wszystkich. Ćwiczenia wykonywane w środowisku wodnym odciążają stawy i kręgosłup oraz obniżają napięcie mięśniowe.

● Badminton K i M

nauka i doskonalenie podstawowych umiejętności technicznych , odbić z forhendu, bekhendu, gry szkolne, pojedyncze i deblowe również w formie współzawodnictwa.

● Fat burning

zajęcia choreograficzne przy muzyce mające na celu intensywne spalanie tkanki tłuszczowej.

● Fitball

zajęcia o charakterze wzmacniającym  z wykorzystaniem dużych piłek. Ćwiczenia z tym przyborem doskonale wpływają na wszystkie mięśnie posturalne odpowiedzialne za prawidłową postawę, oddziaływują także na zmysł równowagi. Niektóre ćwiczenia działają rozciągająco, szczególnie w odcinku napiętych mięśni kręgosłupa.

● Judo K i M

ćwiczenia ogólnorozwojowe przygotowujące do uprawiania judo oraz nauczanie padów, przewrotów, podstawowych rzutów i techniki chwytów. form ataku i obrony.

● Judo w parterze

w judo walka toczy się w pozycji stojącej oraz po upadku w pozycji leżącej lub klęcznej.  Techniki dźwigni, duszeń i trzymań uczy się na zajęciach parterowych. Przewaga zajęć parterowych nad zajęciami w stójce jest taka, że w parterze można w zasadzie po kilku zajęciach walczyć w miarę bezpiecznie. W stójce jest to możliwe po co najmniej 2 semestrach.

● Korfball

gra zespołowa – koedukacyjna, nauka i doskonalenie podstawowych elementów technicznych takich jak rzut z miejsca, rzut z dystansu, rzut wolny
i karny, rzut z biegu, rzut z odejścia oraz współdziałanie w zespole w obronie
i ataku.

● Koszykówka K i M

nauka i doskonalenie podstawowych elementów i umiejętności technicznych takich jak rzut z miejsca, z biegu, wyskoku oraz współdziałania w zespole w obronie i ataku.

● Nordic walking – kardio K i M

intensywny marsz w terenie ze specjalnymi kijkami. Ćwiczenia wzmacniające wszystkie partie mięśniowe, budujące sprawność sercowo – naczyniową.

● Pilates K

ćwiczenia kształtujące przez aktywizację mięśni posturarnych poprawną postawę ciała z wykorzystaniem przyborów (piłki, taśmy, “magiczne koła”).

● Piłka nożna halowa K i M

nauka i doskonalenie umiejętności technicznych, przyjęcia i podania zewnętrzną i wewnętrzną częścią stopy. Współdziałanie w zespole w ataku i obronie.

● Pływanie K i M

nauka pływania – oswojenie się z wodą, nabycie umiejętności utrzymywania się na powierzchni wody oraz doskonalenie techniki pływackiej, stylu grzbietowego, klasycznego i dowolnego.

● Siatkówka K i M

nauka i doskonalenie podstawowych elementów i umiejętności siatkarskich takich jak odbić górnych, dolnych, sposobów zagrywki, taktyka zespołowa.

● Stretching + płaski brzuch

płaski brzuch + stretching to zajęcia, których celem jest wzmocnienie mięśni brzucha i grzbietu oraz poprawienie gibkości ciała.

● Stretching z elementami jogi

zajęcia, podczas których wykonywane są ćwiczenia rozciągające mięśnie oraz podstawowe pozycje (asany) i ćwiczenia wykorzystywane w jodze. Celem zajęć jest poprawienie gibkości ciała, zwiększenie siły mięśni, a także relaksacja i odprężenie.

● Tenis stołowy K i M

ćwiczenia, które umożliwiają rozwój siły poprzez złożone ruchy a mniej zajmuje się wzmacnianiem konkretnego mięśnia.

● Trening funkcjonalny

zajęcia, w trakcie których wykorzystywane są ćwiczenia wielostawowe i wielopłaszczyznowe. Powszechne i użyteczne ćwiczenia mają wzmocnić gorset mięśniowy otaczający tułów zarówno z przodu i z tyłu, angażować do pracy mięśnie głębokie a tym samym spowodować odciążenie kręgosłupa.

● Wspinaczka K i M

wprowadzenie w świat wspinaczki poprzez naukę poruszania się po sztucznym obiekcie(ścianka wspinaczkowa) wraz z zasadami posługiwania się sprzętem alpinistycznym.

● Zdrowy kręgosłup

trening specjalistyczny, oparty na ćwiczeniach wzmacniających, elongacyjnych, oddechowych i rozciągających. Polega na wzmacnianiu mięśni brzucha, grzbietu i pośladków w celu uzyskania prawidłowej postawy ciała.

● Zumba

połączenie fitnessu (aerobiku), prostych kroków tanecznych i ćwiczeń poprawiających wydolność organizmu, sprawność ruchową oraz modelujących sylwetkę.